beeldbellen Thuiszorg Het Friese Land

















Beeldbellen Apps met kosteloos familie abonnement



Informatie | veel gestelde vragen | hier aanmelden

Vragen en antwoorden

1. Vragen over het abonnement
2. Vragen over de beeldtelefoon
3. Vragen over de software voor de PC
4. Vragen over installatie, service en support


1. Het abonnement
U ontvangt een gratis familie abonnement inclusief een telefoonnummer voor internetbellen waarmee u de beeldtelefoon kan bellen. Dit nummer vervangt niet uw bestaande telefoonnummer, maar wordt alleen gebruikt voor beeldbellen. Het abonnement wordt automatisch beŽindigd indien uw familielid of vriend geen zorg op afstand meer van ons ontvangt. 

a. Kan er met de APP met meerdere familieleden tegelijk gebeld worden of tussen familie onderling?

Ja, de APP ondersteunt de functie videoconferentie. U kunt dan samen met 3 familieleden/vrienden tegelijk met elkaar bellen en naar de beeldtelefoon van uw 
familielid of vriend. Het beeldscherm wordt dan gedeeld in 4 kleine beelden.  Degene die de videoconferentie opzet en de gastheer is moet overigens wel beschikken over een zware breedbandverbinding (tenminste 1Mbps uplink capaciteit), anders werkt het niet (goed).

b. Kan mijn familielid of vriend met zijn beeldtelefoon naar mij bellen?
Ja, de beeldtelefoon beschikt over een aanraak beeldscherm. Zodra u bent aangemeld kunt u online uw (pas)foto uploaden en verschijnt deze automatisch binnen 1 werkdag in het beeldscherm van de beeldtelefoon. Zodra er met de vinger op de pasfoto wordt gedrukt zal de beeldtelefoon uitbellen naar het beeldbel nummer dat overeenkomt met de eigenaar van de foto.

c. Kan je ook bellen naar vaste nummers en mobiel?

Nee, een beeldbellen app ondersteunt alleen bellen van en naar de beeldtelefoon van uw 
familielid of vriend of de andere beeldbellen App gebruikers.

d. Kan je ook (beeld)bellen van en naar Skype, Facetime, Hangouts of Whatsapp?
Nee, Skype, Facetime, Hangouts & Whatsapp worden niet ondersteund op het model beeldtelefoon van uw 
familielid of vriend.


2. Beeldtelefoon

a. Kan er met de beeldtelefoon ook gebeld worden naar de PC software of beeldbellen Apps?
De beeldtelefoon beschikt over een aanraakscherm. Hierop kunnen pasfoto's van familieleden, kinderen of kleinkinderen geplaatst worden. Wanneer er op een pasfoto wordt gedrukt zal de beeldtelefoon automatisch uitbellen naar de APP van het deelnemende familielid
.
                 
b. Kan ik de beeldtelefoon van de client ook bellen vanaf een andere lokatie of vanaf het buitenland?
Ja, overal waar maar een breedband internetverbinding is kunt u uw PC Software gebruiken, mits het 4G netwerk of de WIFI leverancier internet+bellen niet blokkeert

    
c. Kan ik de camera ook uitzetten als ik dat wil?
Ja, u bepaalt zelf of bellers u mogen zien of niet.



3. Software voor PC en MAC, APPS voor Ios en Android
 
a. Wat zijn de eisen voor Pc's en besturingssysteem?
Operating systemen: MS Windows Vista, XP, 2000 (32-bits)
Processor eisen: Intel pentium III 700Mhz minimaal, voor optimaal beeldbellen een Pentium 4 2Ghz
PC RAM geheugen: 256MB
harde schijfruimte: 30 MB
geluidskaart: full duplex 16 bit

De software is speciaal ontwikkeld voor gebruik met de nieuwe generatie lichte netbooks met ingebouwde webcamera.

b. Ondersteuning Linux pc en MAC OS
Linux wordt niet ondersteund. De gratis software ondersteunt geen MAC OS. Gebruikers van MAC OS kunnen echter een software upgrade aanschaffen.
Indien u dit expliciet aangeeft op het aanmeldformulier wordt er contact met u opgenomen.

c. Ondersteuning Ios en Android Apps
Wij maken gebruik van Open Source (dus gratis) beeldbellen Apps die u kunt installeren vanuit Apple Appstore en Google Playstore. Wij verstrekken installatie handleidingen voor Ios en Android. In de App stores kunt u lezen welke eisen er gesteld worden aan uw versie van Ios voor iPhones/iPads en Android versie voor smartphones en tablets.


d. Wordt de PC software geleverd samen met webcam en headset?
Nee, webcam en headset dient u zelf aan te schaffen.

e. Moet de PC, smartphone/tablet aanstaan om te beeldbellen?
Ja, u bent alleen bereikbaar voor inkomende oproepen indien het apparaat aan staat en gekoppeld is aan het internet. Spreek desnoods met elkaar af op welk tijdstip jullie wensen te beeldbellen met elkaar. Houdt hierbij rekening met de geplande beeldzorg gesprekken tussen de client en onze thuiszorg verpleegkundigen.

f. Zit er een beeldbellen limiet of fair use policy op het gebruik van de gratis beeldbellen dienst?
Beeldbellen gesprekken zijn gelimiteerd voor de duur van maximaal 1 uur per familie gesprek. Hierna wordt de verbinding automatisch door onze telefooncentrale beeindigd. Na beeindiging kunt u elkaar gewoon weer bellen, er zit geen datalimiet op onze dienst. Belt u via mobiel internet (3G/4G) dan bent u wel gehouden aan een datalimiet van uw mobiele provider en kan uw  provider extra datakosten in rekening brengen.

            

4. Installatie, service en klantondersteuning

a. Komt er een monteur langs om te installeren?
Nee, u dient de PC software en Apps volgens de instructies zelf te downloaden en te installeren.  

b. Ik weet niet hoe ik de software of App moet installeren.
Het is mogelijk dat onze leverancier u ondersteunt om de software/apps te installeren op uw PC, laptop, iPad/tablet, smartphone of netbook. Deze dienst kan op afstand uitgevoerd worden. U dient uw apparaat dan wel gekoppeld te hebben aan het internet. De medewerkers van de helpdesk kunnen via internet toegang krijgen tot uw apparaat en terwijl u naar het beeldscherm meekijkt wordt de software voor u 
geÔnstalleerd en ingesteld direkt klaar voor gebruik.

c. Is er een helpdesk?

Thuiszorg Het Friese Land levert geen supportdesk voor familie beeldbellen. U hoeft onze verpleegkundigen niet te bellen voor vragen die niet te maken hebben met de door ons geleverde zorgdiensten. Onze leverancier zal na ontvangst van uw aanmelding contact met u leggen en is voor u bereikbaar voor alle supportvragen aangaande de PC software en Apps.


> meer informatie



Disclaimer | Leveringsvoorwaarden